Inför Arsenal - Manchester United

I morgon åker united till London för att möta arsenal i vilket jag tror kommer att bli en mycket spännande drabbning. Båda lagen har en hel del skador och arsenal har det nog värst men mer om det längre ner. Förra året slutade matchen på Emirates Stadium 2-2 mellan lagen efter att arsenal turligt kvitterade i slutet av matchen. Hemma vann vi med 2-1 och sedan 4-0 i FA-Cupen.

United:

Uniteds trupp är följande: Van Der Sar, Kuzczak, Foster, Neville, Rafael, Ferdinand, Vidic, Evans, O'Shea, Evra, Ronaldo, Carrick, Gibson, Possebon, Fletcher, Anderson, Giggs, Nani, Park, Rooney, Berbatov, Tevez..

Vi har alltså Hargreaves, Scholes och Brown på skadelistan och därför tror jag startelvan ser ut så här.

Van der Sar
Neville, Ferdinand, Vidic, Evra
Ronaldo, Carrick, Anderson, Park
Rooney, Berbatov

Arsenal:

Arsenal har en hel del problem med skador, Eboue, Adebayor, Eduardo och Rosicky är skadade medans Van Persie är avstängd. Arsenal har presenterat följande trupp:

Almunia, Fabianski, Diaby, Sagna, Fabregas, Toure, Nasri, Gallas, Vela, Walcott, Denilson, Ramsey, Song, Silvestre, Wilshere, Gibbs, Djourou, Clichy, Bendtner.

Om jag ska gissa på en startelva så får det bli denna.

Almunia
Sagna, Touré, Silvestre, Clichy
Nasri, Fabragas, Denilson, Diaby
Bendtner, Vela

Man behöver väl knappast nämna nått om vilken rivalitet det har varit mellan lagen genom åren även fast den är lite mindre nu, jag har ju inte postat veckans film än men den hade jag tänkt posta i detta inlägg och ni kan nog gissa vad det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0