Sjukt spelschema?

Jag måste bara uppmärksamma alla Unitedsupportrar och alla andra lags supportrar som läser detta att vårat spelschema vi haft hittills är inte att leka med, vi har t.ex bortamatcher i ligan efter varje CL-omgång, Fergie hade följande att säga om saken.

"De säger att ligan inte är handikappad - jag är inte så säker. Att spela varenda match borta efter en Europa match är inte enkelt. Att gå från Celtic i onsdags till att möta Arsenal den följande lördagen vid lunch är svårt, men, ironiskt nog, så tyckte jag inte att det var ett problem idag."

Antal hemmamatcher efter Champions League matcher för topp 4 klubbarna:


Chelsea:         5 av 6

Liverpool:       4 av 6

Arsenal:         1 av 6 (mot Man United)

Man United:   0 av 6

Ni kanske förstår varför det blir en del poängtapp lite då och då men det kommer bli bättre framöver, jag måste citera en sak jag såg i Honkens blogg med vilket förövrigt gjorde att jag uppmärksammade detta.

"Vi spelade ut Arsenal efter noter och skulle ha vunnit komfortabelt med en sådär 3, 4-1. Men ibland är fotbollen så här. Vad alla ABU runkhuven där ute inte ska glömma medan de jublar över detta är att United nu har mött alla de 3 andra topplagen borta och efter villa och siddy har vi spelat förra säsongens topp 9 i the PL, samtliga på bortaplan, och ska sedan möta de alla hemma på Fort Old Trafford efter nyår medan de andra topplagen inte har haft i närheten så tufft spelschema som vi."

Så jag tror att denna negativa trend vänder ganska snabbt, sen så borde vi ha vunnit mot Arsenal i helgen för de spelade inte närheten så bra som oss, de gjorde bara målen som räknades. Förövrigt så är hans blogg den bästa Unitedbloggen jag någonsin läst, kollar den varje dag och skrattar lika mycket varje gång, han är bra på att uttrycka sig den där Honken.

I morgon är det i alla fall match mot QPR (Världens rikaste klubb efter shitty?) och det blir en hel del ungdomar som får chansen, matchen kommer att eftersändas på visat fotboll 01:00 på natten och den kommer antagligen att gå och streama med får vi hoppas. Jag återkommer i bloggen i morgon med matchrapport och kommer även att posta streamlänkar om jag hittar sådana. På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0