Storvinst i helgen

United spelade i helgen mot Stoke och det slutade med en storvinst, effektiviteten var bra för en gångs skull och matchen slutade 5-0 efter två mål av Ronaldo, Carrick, Berbatov och Welbeck. 18-årige Welbeck sköt en kanonrökare rakt framför stretford end och så här sa han om deta hela.

"Det känns fantastiskt, att göra mål framför stretford end är vad varje ung pojke från Manchester drömmer om. Jag kan inte säga att jag drömt om det men jag jag har däremot tänkt på det varje dag i mitt liv sedan jag började spela fotboll, det finns inget bättre."

"Jag fick bollen vid mittcirkeln, visste att Ryan Shawcross var bakom mig, spelade vägg med Manucho, avancerade framåt, tog några beröringar och tänkte, jag går på skott."

"Jag var lättad över att se bollen gå in i nätet. Jag ska inte ljuga, jag har sett några repriser av det redan, säger unge Welbeck."

"Jag är säker på att managern kommer att hjälpa mig behålla fötterna på jorden, och jag är dessutom en ganska sansad kille. Jag vill bara ha mera chanser, det har gjort mig hungrig för mer. Att spela tillsammans med spelarna i a-laget, det finns ingen bättre erfarenhet. Jag är villig att lära mig och förbättras så mycket jag kan som spelare, avslutade Welbeck."

Härnäst är det Aston Villa borta som står på tapeten, det kan bli en svårare uppgift men jag tror vi ska klara den.


Welbeck firar sitt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0