United är kungarna av Manchester

Så säger Rooney om matchen till helgen och jag kan inte annat än hålla med honom, jag skulle nog även utvecka det lite till och säga att vi är kungarna av England och även Europa.

- Det kommer att bli kul att visa dem vem de riktiga kungarna är i Manchester. Det stör inte oss fast City får all uppmärksamhet för tillfället. Om de skulle vinna titlar skulle det reta mig men när de hänger i mitten av tabellen så stör det mig inte ett dugg, sade Rooney.

- Vi är skyldiga att vinna ett derby för fansens skull även om vi vann två titlar förra säsongen. Att förlora båda matcherna var en stor besvikelse, fortsatte Rooney.

- Söndagen är en massiv match för spelarna, fansen och klubben speciellt efter vad som hänt i City med de arabiska ägarna, berättade Rooney.

Det är ju en hel del pengar som har pumpats in i shitty i år och en topplacering i ligan är nog inte helt omöjlig inom ett par år om det fortsätter så här. Rooney sa följande om det.

- Pengarna som pumpas in i City är bra för ligan. Under några år har nu "de fyra stora" varit i en klass för sig och man vill självklart se mer konkurrens, sade Rooney.

- Om det skulle hända att tio lag strider om förstaplatsen skulle det garanterat bli mycket mer spännande. Det skulle inte störa mig ifall det är City som utmanar oss för vi vill som sagt se mer konkurrens i toppen, menade Rooney.

Rooney var ju som bekant skadad förra säsongen och han berättar om vilken frustration det var att missa dessa matcher.

- Jag missade båda derbyna förra säsongen och det var mycket frustrerande för mig att se på matchen men inte kunna göra något åt det. Jag ser fram emot söndagen, sade Rooney.

- Fastän jag missade båda matcherna förra året för så är detta ett derby och du blir alltid motiverad till 100% för såna matcher. Matchen är unik, stämningen på stadion är alltid bra och spelarna blir alltid tända, så även fansen, berättade Rooney.

- Det är en måste match för oss. Vi har inte råd att tappa poäng speciellt om Liverpool och Chelsea vinner sina matcher, avslutade Rooney.

Citaten har jag lånat från svenskafans unitedsektion för jag har inte riktigt tid att översätta texten själv eftersom att jag är på jobbet. Vi får hoppas på en vinst på söndag och själv tror jag på det även fast uniteds resultat varit sviktande på sista tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0