Carrick och Hargreaves tillbaks

Ja en del har hänt sedan jag skrev i lördags och det bästa är väl att både Carrick och Hargo är tillbaks mot West Bromwich till helgen. Wes Brown har även gått ut och sagt att han vill spela som central back i stället för höger, han verkar trivas i mitten mer vilket jag förstår för han är ju inte särskilt bra framåt. Rooney gjorde två mål  för England i lördags mot Kazakstan och man kan väl säga att United räddade England i den matchen. tre mål totalt blev det för oss, ett av Ferdinand och två av Rooney. Rooney låg även bakom ett till men det tog på en motståndare och in i mål så det blev ett självmål. Nä England kan nog slopa Gerrard och Lampard i mitten, eller Gerrard kan man nog ha kvar men Fat Lampard ser jag gärna någon annanstans, som på bänken. Så här vill jag se England framöver.

James
Brown/Neville, Ferdinand, Terry, Bridge
Hargreaves
Gerrard, Carrick, Cole
Rooney, Heskey

Rooney och Heskey vill jag ha där fram just därför att deras samarbete är bra, Cappello sa det själv med att Heskey är bra för Rooney för mittfältarna spelar oftast på Heskey som är bra på att ta ner bollar till just Rooney, det var så han gjorde ett av målen bland annat. Högerbacken får Brown eller Neville spela på, spelar roll vilken av dem. Sen vill jag se Wayne Bridge i stället för Cashley Cole, jag hatar att se den killen spela fotboll. Gerrard får gå ut som högermittfältare för att lämna plats åt Carrick som är mer spelintelligent och som är bra på att spela i luckor och öppna upp spelet.

Nåväl nog om det, det finns lite tråkiga nyheter igen och det har med äckelreal att göra i högsta grad. Jag börjar verkligen tro att detta är Ronaldos sista säsong för de verkar verkligen inte ge upp.

"I think there is a chance [of Ronaldo joining Real next season]. He really wants to," said Schuster. "I think it will be a little more complicated for his club to retain him. There is hope that next year he could be with us. You need to do everything possible [to sign Ronaldo] because this player is worth it. Since the start I thought it was possible though difficult. Possible because the player really showed an interest.
"The information I had said him coming was a real possibility, the meetings were very positive. But after his face to face with Ferguson I knew he wasn't coming."

Detta sa Schuster i helgen och det bådar ju inte gott, men men det finns fler spelare av Ronaldos kaliber, eller gör det? Den enda jag skulle kunna tänka mig då är Messi men inte ens han är lika bra som Ronaldo och han är nog omöjlig att få också.


Rooney och Heskey efter hans andra mål i helgen.

Kommentarer
Postat av: vivah

Ljuvligt att höra att Carrick & Hargo är tillbaka, kan lyfta våra röda hjältar lite till.

Annars hur var din United resa?

2008-10-13 @ 23:56:25
URL: http://vivahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0