Inför Manchester United - Celtic

Ikväll är det dags för derby igen på de brittiska öarna och sist lagen spelade mot varandra var 2006 och då vann United med 3-2 efter det vginnande målet av Solskjaer. United har spelat 0-0 mot Villarreal och senast vann man med 3-0 mot Ålborg så vinner de nu så gör man ett litet ryck i tabellen.

United

Truppen som Sir Alex har med sig är följande: Van der Sar, Kuszczak, Brown, Neville, Rafael, Ferdinand, Vidic, Evans, O'Shea, Ronaldo, Nani, Fletcher, Anderson, Giggs, Gibson, Park, Tevez, Berbatov, Rooney, Manucho.

Vi har skador på Scholes, Carrick, Hargreaves och Evra och det är ju inte en ovanlig situation att vi har en del skador. Jag tror att United ställer upp med följande uppställning. (Observera att jag bara hade ett fel i förra matchen.) ;)

VDS
Brown, Ferdinand, Vidic, O'Shea
Park, Fletcher, Anderson, Nani
Berbatov, Tevez

Sir Alex har ju gett antydningar till att han ska vila Ronaldo och Tevez har fått lite speltid på sista tiden så just därför tror jag på han och Berbatov i anfallet, Rooney kommer in om det behövs göras något mål.

Celtic

Celtic har med sig följande trupp: Boruc, Caldwell, Wilson, McManus, Loovens, Naylor, McGeady, S Brown, Hinkel, Hartley, Robson, McDonald, Sheridan, Maloney, M Brown, McCourt, Hutchinson, Nakamura, O'Dea.

Skottarna vann helgens ligamatch mot Inverness Caledonian Thistle med 2-1 och man leder ligan över med Rangers tätt efter. Som vanligt tänker jag inte gissa deras startelva då jag inte vet mycket om de flesta spelarna. Vi får hoppas att united vinner ikväll och att det blir en rolig match att titta på, Berbatov får gärna göra ett par mål också. Matchen börjar 20:45 ikväll på viasatsport 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0