Premier League drömelva

Eftersom det här med elvor blev så "populärt" så hade jag tänkt att ta ut min egen Premier League drömelva och det är baserat på både denna säsong och de två föregående. För längre än så orkar jag inte tänka tillbaka. Här kommer den i alla fall.

VDS
Sagna Ferdinand Vidic Evra
Bentley Gerrard Fabregas Ronaldo
Torres Berbatov

Målvakten är inget att diskutera, även fast alla Liverpoolsupportrar vill kalla honom tvålhandsken så kom han faktiskt med i årets lag 06/07 och det säger mycket. Har aldrig sett Reina där "pik". ;)

Högerbacken väljer jag Sagna för jag tycker faktiskt att han har varit den bästa högerbacken i PL ett tag nu fast vi får se om Bosingwa utmanar i år, eller kanske en viss Rafael? Om han får speltid villsäga. resten av backlinjen är ju så självklar som den kan bli.

Mittfältet valde jag Bentley till höger för att han legat högt i assistligan två år på rad och jag gillar honom som spelare dessutom. Gerrard och Fabregas på mitten, Fabregas var otroligt bra första halvan av förra säsongen och han vann även assistligan i PL med 19 assists. Gerrard gjorde 11 mål i ligan förra året och han är bra både offensivt och defensivt så därför fick han andra platsen. Scholes skulle dock ha varit där om han var några år yngre. ;) Ronaldo Behöver jag inte ens nämna nått om, världens bästa spelare.

I anfallet valde jag Berbatov för att han producerat bra med mål två säsonger på rad och Torres för för att han är just det, Torres....

Detta laget valde jag mestadels på statistik, jag vet inte om dem skulle fungera bra tillsammans, jag tror det kan knacka lite i defensiven med två offensiva ytterbackar och ingen riktig defensiv mittfältare. Så om jag hade valt ett lag för att de skulle spela bra tillsammans hade det blivit helt andra spelare och mestadels från united för vi är det bästa laget sett till dessa två senaste säsonger jag räknade på.

Så varsågoda, skriv era elvor och diskutera.


Kommentarer
Postat av: Shankly

-----------Cech------------

Bosingwa-Skrtel-Vidic--Evra

--------Mascherano---------

--A.Young-Gerrard-Ronaldo--

-----Torres-R.Santa Cruz---



Målvakten är det ingen som helst tvekan om. Cech är den i världen som gör upp om världens bästa målis tillsammans med Cassilas och Buffon.



Högerbacken blir Bosingwa för där har vi den ultimata HB av vad man sett av honom hittils. Han ligger nog med på topp 3 listan i världen som bästa offensiva högerback samtidigt som han verkar trygg i defensiven. Mittbackslåset väljer jag desamma som tidigare just pga att jag vill ha två ultratuffa mittbackar som inte viker en tum. Vänsterbacken känns även den given, skulle vilja påstå att han är världens bästa VB alla kategorier just nu.



Mittfältet valde jag att ha en defensiv mittfältare, Mascherano eftersom det är två superoffensiva ytterbackar i denna elva. Topp 3 av bästa defensiva mittfältare i världen just nu. Två av de andra mittfältarna blev självklart Gerrard och Ronaldo vilket det inte behövs någon närmare förklaring på. Den tredje blir Ashley Young för hans säsong förra året samt hur han börjat denna säsong. Förra säsongen gjorde han 17 assister i PL samtidigt som han gjorde 8 mål Denna säsong har han inlett med 2 mål, 3 assister och verkar bara bli bättre och bättre. För övrigt ett mysterium att inte Capello startar med denna briljanta spelare.



Anfallet är inte så mycket att orda om. Torres är väl den mest självklara. Även i ett världslag alla ligor skulle han ta första forwardplats. Santa Cruz blir den andre. Han förra säsong var magisk och då ska man tänka på hans omgivning också. I rätt omgivning skulle han nog vara lika vass som Torres.

2008-10-08 @ 19:53:44
Postat av: Jocke united

Tycker de är intressant me lagen som ställs upp. Man skulle kunna undra om de va fjolårets drömelva? Okej spelarna som är där är bra, men tex berbatov har väl itne producerat lika bra (än) o bently en skugga hittils...santa cruz har väl inte heller varit den klart lysande stjärnan än så länge. Nä ser gärna ett uppdatering på elvorna :P orkar inte ta ut en själv, dock harj a väl nämnt dom som ja kanske inte skulle inkludera i min drömelva!

2008-10-08 @ 22:12:13
Postat av: Breahl

jag tog ut dem som var bäst efter statistik dom två senaste säsongerna, alltså måste de vara bäst. :) Bentley har varit bra med många assister som en kantspelare ska ha enligt mig. Berbatov har väl visst producerat bra? Mycket mer mål än både rooney och tevez dom två senaste säsongerna t.ex.

2008-10-08 @ 22:39:33
URL: http://breahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0