Vinst över Celtic

Det var en rätt så dominerande match för uniteds del igår och Celtic hade inte mycket att säga till om. Det började med att Berbatov gjorde mål efter 30 minuter efter en misstänkt offside dessutom. Sedan tog det till andra halvlek och 52:a minuten innan han gjorde ett till efter ytterligare en misstänkt offside position. Rooney avslutade sedan målskyttet och han har gjort 9 mål på 7 matcher nu så han är verkligen i högform. Det är roligt också att Berbatov börjar få in målformen och vi får hoppas att han fortsätter i samma form. Celtics manager Gordon Strachan hade följande att säga om united.

"Jag har varit med och mött klubbar som Milan och Barcelona och alla de andra stora under senare år, men jag har aldrig sett nåt bättre än Manchester United. De är bäst i världen. Jag pratar om alla lag. Det finns inget landslag som skulle ha en chans.

United, regerande Champions League-mästare, kommer inte bara att försvara sin titel i framåt vårkanten, de kommer att vinna det här ett par år till."

Sir Alex har ju klagat över att han inte vet hur han ska spela både Tevez, Berbatov och Rooney och jag måste säga att det är verkligen en svår situation med tre så bra spelare. Tevez såg aningen blek ut igår då han kom in på planen men det kan ju bero på lite matchtid senaste tiden. På lördag är det i alla fall match mot Everton och det tror jag inte blir några större problem då Everton inte spelat särskilt bra i år men mer om det senare i veckan.


En glad Berbatov igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0