Champions League kväll

Ikväll är det dags för Champions League vilket är skönt, det är roligt att titta på och se hur det går för alla lag. Vi kan väl dra lite snabba nyheter som kommit idag och som har med oss att göra. John Terry fick som väntat sitt kort upphävt hur det nu har gått till så han är med mot oss till helgen. Carrick är bort i 6 veckor vilket passar riktigt illa då Scholes är avstängd för oss på onsdag, så jag vet inte riktigt hur han ska formera mittfältet. Kanske Nani, Anderson, Hargo, Fletcher? Ja jag vet att Ronaldo är tillbaks i morgon men han lär inte få starta, han kanske byts in, han ska ju orka matchen mot rentboys också.

Det finns även lite glada nyheter att förtälja som hänt idag, Carlos Tevez ska signa ett permanent kontrakt till sommaren.

"As I understand it, [a permanent deal] will happen at the end of the season," said the Reds boss. "There is no doubt in my mind that Carlos will be here next season and signing the contract."

Tevez says there is "no doubt" as to where his loyalties lie. "Ever since I first came here I would like to have signed a permanent contract," he said. "I had very happy season last year and I would be very pleased if [David Gill] put a permanent contract in front of me. I'd sign it without any doubt."

Sen pratar han lite om förluster med och det låter riktigt bra det med, jag tänkte på det nu när jag läste det, att vi oftast kommer tillbaka starkare efter förluster.

"We have a very strong squad," added Carlos. "We showed last season whenever we lost a game that we could come back stronger. That's the reason why we won two titles last season. I think you will see a reaction from the players.

"It's always important to win a trophy again, it shows your quality if you can defend the titles you win. We have the ability and the depth of squad to go and do that this season."

Jag satt nyss och diskuterade med min Liverpool-infekterade broder och enligt honom så låter det som att vi tappat titelchanserna om vi förlorar mot Chelsea till helgen, men Liverpoolfans brukar inte tänka längre än vad näsan räcker. Det han inte tänker på är att vi startade så här dåligt förra säsongen också, ännu sämre till och med. Dessutom har vi nu haft det tuffaste spelchemat på många många ligastarter, vi har haft pompey borta vilket brukar sluta oavgjort i vanliga fall men nu visade vi styrka och vann med 1-0. Vi har haft Liverpool borta, vilket är som ett lotteri ungefär, har vi en bra dag och spelar på full kapacitet så vinner vi, har vi en dålig så går det så här. Vi har även Chelsea borta, det han inte tänkt på (verkar det som) är att Liverpool också kommer att förlora poäng medans vi vinner och tillslut är vi förbi som alla andra år. 18 years and still counting!

Nu ska jag förbereda mig inför CL ikväll och ladda med chips och dipp, jag hoppas verkligen Liverpool förlorar, det skulle sitta fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0