Den långa resan till Manchester del 1

Jag hade tänkt skriva en liten berättelse om min första resa till Manchester vilket var en otrolig upplevelse. Jag hade tänkt skriva lite om dag för dag och lägga upp lite bilder också från dessa dagar. Jag och min bror åkte dit på fredagen och kom hem idag (tisdag). Då börjar vi den lilla berättelsen.

Fredag

Vi åkte iväg tidigt på morgonen från Åsele för vi har 16 mil till flygplatsen i Umeå och planet gick 10:00 till Stockholm. Som vi fått erfara mycket under denna resa så var norwegian air som vi flög med försenade och vi kom till stockholm en halvtimme försent ungefär. Men det gjorde oss inget för planet till Liverpool gick inte förän på kvällen klockan 19:00. Under dagen åkte vi in till Centralen i stockholm och där träffade vi på Emil och hans tjej, Emil är en kollega till oss på faxzup.com. Sedan begav vi oss till skavsta rätt så tidigt för vi tänkte att man kan ju sätta sig och dricka några öl innan planet går och jag kan säga att det blev en hel del öl. Som vanligt och som så många gånger hände under denna resa så var planet försenat en och en halv timme vilket betydde att vi kom till Liverpool runt 21:30-22:00 engelsk tid, man ställer ju tillbaka klockan en timme. Sedan åkte vi buss in till Manchester och den släppte av oss mitt inne i smeten kan man säga, vi visste inte ens vart vi var eller hur vi skulle hitta till vårat hotell. Det resulterade i att vi stoppade en taxichaffis och frågade honom var princess street 74 låg och då fick vi reda på att det bara var ett kvarter bort. Sedan checkade vi in på hotellet och gick sedan i säng för lördag var en stor dag för mig. Här kommer lite bilder från resans gång på fredagen.



Lördag

Vi klev upp, åt frukost, gick ner till receptionen och frågade hur man tog sig till Old Trafford. Det var rätt så enkelt, man gick bara upp ett par kvarter till spårvagnen och åkte den ett par stationer, sen var man där. Då vi kom dit följde vi strömmen och som tur var hade vi fått säsongsbiljetter och det betydde att vi fick gå in på Bishop Blaize före matchen och oj vilken stämning det var där. Folk sjöng och skrålade, här har ni en film från tillfället som jag filmade själv.



Vi drack två öl där inne för mer hann vi inte, det tog ett tag att köpa varje öl kan jag säga på grund av att det var så mycket folk så man kunde knappt gå där inne. Efter Bishop Blaize begav vi oss in på Old Trafford och hittade öl där inne också + paj. Vi hällde i oss två öl till ungefär före matchen och åt en paj var medans Boak kollade på Liverpool matchen på en tv-skärm där inne, han är Liverpool-supporter så därför var det ganska roligt att ta med honom till Bishop Blaize. Själva matchen är nog det mäktigaste jag sett i hela mitt liv, man kan inte tro att det går så snabbt när Ronaldo har bollen men när man står där just bredvid planen så går det otroligt snabbt. Vi hade väldigt bra platser också, längst ner på south stand satt vi, alltså ena långsidan. United vann i alla fall med 2-0 efter mål från Ronaldo och Rooney och vi drog hem till hotellet igen nöjda och glada, i alla fall jag. Boak var nog även han glad för han for ju faktiskt dit för att få se Engelsk fotboll och han är nog mer än nöjd efter den här resan trots att han är Liverpool-supporter. Jag skriver fortsättningen i morgon eller senare ikväll, måste hinna med en inför-rapport också. Här får ni lite bilder från Bishop Blaize och från matchen.


Jag utanför Old Trafford.



Kommentarer
Postat av: Johan

fina bilder, kolla in mina också =)

2008-09-30 @ 20:25:14
URL: http://j0han.se
Postat av: Breahl

Jo kollade dina, väldigt fina. :) Antar att du har en rätt så bra kamera? jag gjorde missen att fota med mobilen..

2008-09-30 @ 20:38:40
URL: http://breahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0