Manchester United - Middlesbrough 3-1 (1-0)

Matchen slutade nyss och jag måste säga att det var en rätt så underhållande match tack vare att vi fick se så många talanger spela ikväll i vårat kära United. Ronaldo påbörjade årets målskörd genom att göra 1-0 på en nick efter en hörna i första halvlek. Andra halvlek var mindre rolig till en början då Pogatetz gjorde en vansinnestackling på Possebon och jag vet tyvärr inte hur det har gått än men det såg väldigt allvarligt ut då han bars ut på bår och såg väldigt illa däran ut. Det resulterade självklart i rött kort för Pogatetz och efter det kom United igång lite mer.

Efter en fatal miss av en Boro-back så kunde Giggs bryta igenom och sätta 2-1 ganska enkelt, han höll även på att sätta ett till skott en stund efter men den räddades tyvärr på mållinjen av en back. Nani höll även på att få in ett inlägg som också räddades på mållinjen. Manucho byttes även han in mot Giggs i slutet och han fick ett litet läge också men sköt utanför. Tillslut kunde Nani punktera matchen och göra 3-1.

Till helgen är det match mot Bolton på old trafford och då kommer jag att vara där, min första resa till England så jag hoppas att det blir en underbar tillställning. Här kommer lite otäcka bilder från Possebons tackling, bildkälla är Gettyimages.com







Jag hoppas att Pogatetz får mer än tre matchers avstängning för detta som är standardstraffet, det måste bli mer...

Kommentarer
Postat av: vivah

Sjukt att se en korpen tackling på denna nivån. Stäng av han så länge Possebon är skadad. Lär inte hända, blir troligtvis som du säger 3 matcher bara.

2008-09-23 @ 23:58:41
URL: http://vivahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0