Oavgjort mot Villarreal

Jag tänker inte skriva någon lång matchrapport eftersom det redan finns på både svenskafans och muss.se men Manchester United spelade 0-0 mot Villarreal igår. Från start spelade dessa herrar.

VDS
Neville Evans Ferdinand Evra
Park Hargreaves Fletcher Nani
Rooney Tevez

Man kan väl säga att vi hade ett stort övertag hela matchen och att vi inte fick hål på spanjorerna var ganska häpnadsväckande då vi hade våra chanser. Det bästa på hela matchen var nog när Ronaldo kom in, hela Old Trafford lyftes och jag trodde aldrig han skulle vara så bra då han varit borta så länge. Sir Alex såg ändå positivt på det hela, han tyckte att vi spelade bra fotboll hela matchen och han gillade även Parks framträdande.

"Carlos Tevez had a shot knocked off the line and Jonny Evans hit the inside of the post. I think Cristiano would have scored with his header had Carlos Tevez not got in his eyeline, which distracted him a bit.

"But I'm pleased with the performance. I think the boys showed great commitment."

"Ji-sung Park was absolutely fantastic tonight. I was very pleased with his performance. And aside from the game in Monaco, it was Nani's first real start for us this season. I thought he did very well."

Sen tyckte han att vi skulle ha haft en straff då Park blev fälld i straffområdet med.

"I think there was a stonewall penalty when Ji was in a clear scoring position," the manager said. "He's gone by the defender and the player's not got anywhere near the ball. He's brought him down and I think that's a penalty."

Det tycker faktiskt inte jag, Villarreal spelaren tog faktiskt i bollen före han fick ner Park, det var vad jag såg av reprisen i alla fall men jag kan ju ha haft fel. Nu ska man tänka på att vi hade en hel del spelare som gjorde sina första 90 minuter denna säsong så det var inte allt för dåligt presterat av dessa. Nästa match är mot rentboys på söndag och jag är faktiskt positivt inställd till den matchen och tror på en 2-1 seger.


Wayne Rooney gjorde en hyffsad match igår, synd bara att han inte verkar kunna få in bollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0